Om Magnus Holst

Kompetensområden

Butiken som medium | Kundresan digitalt/analogt | Försäljning & Marknadsföring | CRM & Kundklubbar | Utbildning

Genomförda projekt

Utveckling och genomförande av utbildning av företagssäljare i bilbranschen i Sverige

Utveckling och genomförande av utbildning i elbilsförsäljning för bilförsäljare i Sverige

Utbildning i nytt säljstödssystem för bilförsäljare i Sverige och Norge

Utveckling och implementering av butikskoncept för global aktör inom bilindustrin

Utveckling av framtidens telekombutik

Utveckling och global implementering av heminredningsbutik

Utveckling och implementering av AR-verktyg för global aktör inom bilindustrin

Merförsäljning (£150m över tre år) genom uppgraderad kundklubb i heminredningsindustrin

Utveckling och global implementering av uppdaterat kundklubbskoncept i heminredningsindustrin

Utveckling och implementering av globalt 12-månaders säljprogram i telekomindustrin

Implementering av internbyrå och centralisering av mediainköp för nordiskt modeföretag med egna butiker

Transformation av fyra reklambyråer till en inom heminredningsindustrin

Erfarenhet

1,5 år inom utbildning av säljare för BMW/MINI (Sverige och Norge)

6 år inom butiken som medium, på Polestar, Orange och Scandinavian Retail Center (Sverige och globalt)

16 år inom marknadsföring, CRM och detaljhandel, på IKEA (globalt och UK&IE)

3 år inom reklam, på JC och reklambyrå (Sverige och Norden)

1 år som VD, på nätbutiksföretag (Sverige)

5 år som yrkesofficer, i Kustartilleriet och Armén (Karlskrona och Ystad)

Huvudlärare i marknadsföring på den tvååriga diplomutbildningren vid IHM Business School (Malmö)

Huvudlärare i marknadsföring på den ettåriga utbildningen Integrerad Marknadskommunikation på Berghs School of Communication (Malmö)

Utbildning

Filosofie Magister och Civilekonom vid Lunds Universitet

Kapten i Kustartilleriet

Svenska (modersmål), Engelska (flytande)