Om Magnus Holst
Kompetensområden
Butiken som medium | Kundresan digitalt/analogt | Försäljning & Marknadsföring | CRM & Kundklubbar | Utbildning
Genomförda projekt
Utveckling och genomförande av utbildning av företagssäljare i bilbranschen i Sverige
Utveckling och genomförande av utbildning i elbilsförsäljning för bilförsäljare i Sverige
Utbildning i nytt säljstödssystem för bilförsäljare i Sverige och Norge
Utveckling och implementering av butikskoncept för global aktör inom bilindustrin
Utveckling av framtidens telekombutik
Utveckling och global implementering av heminredningsbutik
Utveckling och implementering av AR-verktyg för global aktör inom bilindustrin
Merförsäljning (£150m över tre år) genom uppgraderad kundklubb i heminredningsindustrin
Utveckling och global implementering av uppdaterat kundklubbskoncept i heminredningsindustrin
Utveckling och implementering av globalt 12-månaders säljprogram i telekomindustrin
Implementering av internbyrå och centralisering av mediainköp för nordiskt modeföretag med egna butiker
Transformation av fyra reklambyråer till en inom heminredningsindustrin
Erfarenhet
1,5 år inom utbildning av säljare för BMW/MINI (Sverige och Norge)
6 år inom butiken som medium, på Polestar, Orange och Scandinavian Retail Center (Sverige och globalt)
16 år inom marknadsföring, CRM och detaljhandel, på IKEA (globalt och UK&IE)
3 år inom reklam, på JC och reklambyrå (Sverige och Norden)
1 år som VD, på nätbutiksföretag (Sverige)
5 år som yrkesofficer, i Kustartilleriet och Armén (Karlskrona och Ystad)
Huvudlärare i marknadsföring på den tvååriga diplomutbildningren vid IHM Business School (Malmö)
Huvudlärare i marknadsföring på den ettåriga utbildningen Integrerad Marknadskommunikation på Berghs School of Communication (Malmö)
Utbildning
Filosofie Magister och Civilekonom vid Lunds Universitet
Kapten i Kustartilleriet
Svenska (modersmål), Engelska (flytande)